fredag 22 juni 2012

ÄNNU EN OTROLIG GÖMMA .....

Hejsan ...och fortsatt trevlig midsommar !

Som jag skrev sist så höll jag på och skaffade saker inför den stora turistinvasionen som jag tror snart börjar !! Och att då skulle jag hålla mig här nere i Vassviken och ha öppet ofta ..och att jag hade mycket saker det vet ni som har besökt mig.
Men så ringde Susanne Olsson till mig och sa att vi ska åka till en gammal lanthandel och kolla lite !!
Kolla gjorde vi och mer än så, den här lanthandeln stängde på 60-talet och det stod fortfarande en massa saker kvar lite här och där i en annars så fallfärdig före detta lanthandel!!
Vilket sortiment en lanthandel hade ! skruv spik  , målarfärg  ,råttfällor , skor och allt som hör till skor , strumpor ,  underkläder , husgeråd , och alla fina burkar som matvaror låg i kaffe godis bröd!


Det slutade med att flera lass kördes till Vassviken och fick plats i butiken en del säljs och en del blir inredning , vilken känsla att veta att saker har legat i 50 år och väntat på oss......måste tas om hand annars så blir det ju förstört och så tror jag att många människor tycker det är intressant och spännande att få se alla dessa saker.
Gör ett besök i sommar nere i Vassviken och kom in och kolla på alla roliga saker , tack till dig M...och till din mamma för att vi fick ta hand om alla dessa saker innan det var försent.
Man kan ju undra vad nästa äventyr blir Susanne Olsson 

Till er alla en trevlig semester  ....kram från oss två susanne !!

1 kommentar:

Anna sa...

Hej !

oj oj, jag måste komma till dej o kolla på alla fina saker =)
Ja o lillsyster planerar en shabbytur i Dalsland och självklart står vassviken med på turen =)
Hoppas vi syns snart =)
Kramar