måndag 13 februari 2012

PIMPA MÖBLER..........

God Morgon !
Tisdag morgon, målarna på plats ,nu börjar det bli fint i våran övre hall dörrar element lister trappräcke är klart. Trappen är grundmålad , tänk vad lite färg gör!! Idag ska de börja tapetsera. Spännande.Fortsättning följer.



Förra veckan bara försvann ! Var med på Medis i Säffle och det var såå kul och såå många som kom till mig och hälsade på , och jag fick många trevliga positiva ord!
Fick tag på en fin gammal kristallkrona till köket med lite rött glas i , nu fattas bara 4 stycken ljusmanschetter i rött glas ...men det är det som är så kul att leta efter saker som man är ute efter !

I går läste jag i en tidning att årets trend var att Pimpa Möbler ....de kallade detta för återbrukstrenden , och visst är det så! från en gammal ful byrå , stol eller ex en liten pall ....till en fin andvändbar möbel för en långt mycket billigare peng än att köpa nytt och det bästa av allt ! ingen annan har en sådan ! Och så känns det faktiskt härligt i från början när man fyndar något ...tills att man fixat i ordning något.







Lovar att visa lite bilder när det är helt klart , byrån och stolen hamnar nog i skylten i Åmål snart.
Nej , nu ska jag gå och kolla hur tapeten ser ut på väggen.
Ha en bra dag , kram till er alla på Alla Hjärtans Dag !
Susanne

2 kommentarer:

Anna sa...

Hej !
Spännande och se fortsättning på ditt projekt =)
Ville bara kika in och önska dej en fortsatt mysig alla hjärtans dag. !
Jag har försökt förgylla dagen med blommor till mamma o mej ;)

Kram

Vassvikens sa...

Tack snälla du ! Önskar det en härlig hjärtedag också ! Kramar.