söndag 23 oktober 2011

SÖNDAG

Hej på er allihopa.
En härlig ledig söndag, det är inte fy skam. Jag ska bara gå här och skrota ....som jag tycker är det bästa som finns.
Igår var jag i Arvika på torget , och som vanligt en massa trevligt folk , och bästa Pia min vän från skoltiden ( gud va mycket kul vi har haft och ska ha !!! ) TACK för att du hjälpte mig och packa ihop alla saker , och så hann vi med en snabb fika innan jag körde hemåt.
Har diskat av 2 stycken parvaser i fattigmanssilver , som jag tänkte  ska få stå i något av mina skyltfönster och glänsa !!


Är det något som jag tycker extra mycket om ....så är det gamla antika glas !! Eftersom de är så dyra så har man aldrig råd att köpa dem i antikaffärerna tycker jag .
Mitt sista fynd är fyra stycken hand blåsta glas från slutet av 1800 -talet , auktions utroparen sa att de låg i en gammal kista invirade i tidningspapper som var daterade för över 110 år sedan !!
För ett antal år sedan gick jag glaskurs för Gunnar Lersjö ( han har skrivit många böcker om glas ) och vi besökte även EDA glasmuseum , mycket givande.
Glaset längst till höger har jag hittat på loppis betalade 10 kr !! Det är från Eda och från ca 1840 enligt Gunnar.
Vi fick ta med oss gamla glas saker till honom och så gick vi igenom vad det var för något. Jättespännande!

Ha en riktigt härlig söndag !!
Kram Susanne

Inga kommentarer: