tisdag 7 februari 2012

PLANERA OCH FÖRBEREDA.....

Hej svejs!
Idag har jag haft besök av en trevlig snickare, dörren till balkongen på övervåningen är jättedålig så den behöver bytas ut!
I morgon kommer målarna Tommy och Leif och ska börja med övre  hallen och trappen. Jag har hållit på och plockat bort och röjt , herregud vad saker man har !! Har sagt till mig själv att det ska bli bättre ordning nu !! Ha ha hörde ni vad jag sa.
Min Niklas är duktig på det mesta , men vi sa att eftersom han bara är hemma på helgerna så skulle detta ta kanske månader innan det blir klart och han får aldrig vara ledig!! Så därför så anlitar vi några att göra jobbet och utnyttjar rotavdraget . Niklas ska fixa lite under helgerna , han har börjat sätta vit panel i trappan ....det blir fint !!
Det blir vit panel nere i hallen också , det får Niklas fixa med när han har tid och lust. Tror till och med att jag skulle klara av det , bara att limma på dem på väggen !!.....men men tror det är bäst att han får fixa det , och så jag hjälper honom. Så nu tror jag att förberedelserna är klara för i morgon kommer målarna kl 8. 00.


Så nu ska jag ägna eftermiddagen till att fortsätta att packa ner och planera för loppisen nu på lördag, medborgarhuset kl 10-14, kommer att bli kul som vanligt , har massor med saker som ska med!!





Våningsfatet 150 kr,stor guld spegellampett 400 kr,tallrikshylla 350 kr, lilla pallen 200 kr.
Det är så skönt att ha tid och riktigt gå igenom allt ...liksom planera , det har inte alltid varit så lätt
men nu har jag ju det , som ni alla kanske har förstått så är jag tjänstledig ett halvår och ska hålla på
med detta som jag tycker är det roligaste jag vet.


Kolla in min fina lampa ....riktigt industri så det förslår!! Kostar 900 kronor.
Ha en bra vecka så hörs vi nog i slutet av den, måste ju berätta hur det går med allt!
Kram Susanne

2 kommentarer:

Agnetha sa...

Jag är jättenöjd med mitt skåp, det kommer bli jättebra.
Lycka till på lördag, hinner kanske dit en liten sväng.
Kramar Agnetha

Anna sa...

Hej !

Va kul att jag hittade bloggen =)
Roligt att göra om, kommer bli så fint med den vita panelen. !
Kul att ses i lördags, hoppas på fler gånger =)
Kram