tisdag 27 september 2011

FIN HÖSTDAG

Hejsan !
idag har det varit en härlig ledig fin höstdag , har varit ute och fotat lite .
Jag tycker det är så fint med rostiga saker ....och de passar så bra ihop med höstfärgerna.
Jag har mycket rostiga saker ute överallt och jag säljer dem inte....får kanske börja tänka om hi hi!


Köpte en nyckelknippa nu sist på auktion , tur man inte behöver gå med sådana nyckelknippor i fickorna nu för tiden!!
Men va fint det är med nycklar tycker jag, handgjorda smidda i järn ,ska spara de finaste sen får jag väl sälja resten . Ja det måste jag om det ska funka nu  i januari när jag ska vara tjänstledig och försöka försörja mig på det jag håller på med !


Några av nycklarna kan förmodligen vara 1600-1700 tal , den stora är så charmigt lagad både upptill och nertill ,och gjord på ett särskilt sätt som jag kollat upp , enkel och fin inga krusiduller.
Trevlig kväll på er allihopa .
Kram Susanne

Inga kommentarer: