tisdag 20 september 2011

Spännande framtid!!

God morgon på er allihopa , idag skulle man vilja vara hemma och gå och pyssla ....en regnig mörk höstdag som idag. Men jag har något helt fantastiskt att berätta !!! Ni kanske inte tycker som jag men,, igår fick jag klartecken från min chef , om tjänstledigt i ett halvår !!
 Herregud så spännande och skrämmande på samma gång .Ni som känner mig vet att jag är en arbetsmyra..... Jag började jobba när jag var 16 år på HÅJIS i Åmål sen har jag jobbat ...jobbat...och jobbat , jag älskar att jobba !!Har aldrig varit arbetslös en dag i mitt liv. Har väl aldrig haft en lång semester på sommaren , gick hemma med mina barn gjorde jag , fast hoppade in och jobbade så fort det fanns tillfällen.
Jag upplevs nog som ganska tuff , framåt....men har tänkt på detta länge och ej vågat ...hur ska jag klara mig !!! Har också alltid försökt att tänka positivt , vad som än händer allt negativt som händer i ens liv ska man vända till positiva tankar !!
Min mamma dog innan hon fyllde 60 år , hon jobbade mycket och man hörde ofta hur hon planerade att när hon blir pensionär ska hon sy lapptäcken....bo i Spanien.....mm..mm.. efter det bestämde jag mig för att passa på att leva när jag kan.
Min goa vän Anna dog i januari 51 år gammal.....herregud vad jag saknar henne, hon sa till mig lilla Suss du är så bra på det du gör våga satsa och skriv om det ... det är så modernt att "blogga " .
Så nu jädrar anamma !!!
Det ska bli så spännande att vara tjänstledig i ett halvår och " bara syssla med sånt som jag brinner för.

Det var mycket på en gång..... kommer att skriva om mina funderingar och min planering för spännande framtid !!
Till sist ....till mina två underbara döttrar som jag är så stolt över och som hjälper mig , ni är bäst ...och till min sambo Niklas
som säger när jag frågar honom ? Om du vill göra så eller så ...så ska du göra det ...Älskar er.
Ha en bra onsdag , nu ska jag till Capri och jobba !! Det är Susanne som har målat halvbordet , visst är det fint?
Kramar !!

Inga kommentarer: